La imatge mostra el logotip de Condis a la cantonada superior esquerra, amb una fotografia circular al centre que destaca tres homes vestits de vestit i corbata, al costat d'un número 50 en vermell amb espelmes enceses, tot això sobre un fons que sembla la façana d´una botiga Condis.
CONSUM

La desconeguda història de la família Condal, amos de Condis i discrets milionaris

El supermercat té actualment centenars de locals oberts i s'han consolidat com una empresa d'èxit

Condis és un nom molt conegut per qualsevol persona que s'encarregui de fer la compra a Catalunya. I la veritat és que és un dels supermercats més consolidats de la regió, però que guarda una història que pocs coneixen.

Tal com han avançat a Empreses, el 1961 tres germans de Nou Barris estrenaven la seva parada de xarcuteria al Mercat de la Mercè. Es tractava de la xarcuteria Condal, gestionada per Xavier, Ramon i Antonio Condal i Escudé. Ningú no s'hauria pogut imaginar que, amb el temps, aquella modesta parada esdevindria el punt de partida d'un dels imperis comercials més importants de Catalunya: Condis.

Durant la dècada del 1960, Catalunya va començar a experimentar un canvi en els hàbits de consum. L'arribada de nous residents a les ciutats, l'auge del turisme i la creixent popularitat dels productes envasats van marcar una nova era.

Façana d'una botiga anomenada

Els fundadors de Condis van decidir adaptar-se a les noves realitats

Aquests factors, juntament amb l'augment de les dones al mercat laboral, van empènyer els germans Condal a innovar. El mateix Antonio Condal va explicar el 2011 que moltes dones ja no podien anar de compres al matí, quan la parada estava oberta. Aquesta realitat els va portar a obrir el seu primer supermercat, Condal Aliment, el 1980.

Aquest supermercat, ubicat al carrer Vallcibera de Nou Barris, representava una nova forma de comerç que començava a arrelar a Catalunya. L'èxit dels seus fundadors va arribar immediatament. I només dos anys més tard, els germans van obrir la seva primera franquícia al barri de la Guineueta.

Tot i això, la marca Condis no es va establir fins al 1992. Des d'aleshores, Condis va començar a expandir-se ràpidament gràcies a la visió de futur dels seus fundadors.

La família va comprar altres cadenes com Consuma, Distop i Tiburón. Aquestes adquisicions van consolidar la presència de Condis a Catalunya. A principis dels 2000, la cadena es va expandir a Madrid, seguint la mateixa estratègia: adquirir supermercats locals i establir franquícies.

Tres homes de vestit posen al costat d'un pastís amb el número 50 i espelmes vermelles enceses.

Una trajectòria d'èxit

El 2007, Condis comptava ja amb més de 50 establiments a la capital espanyola. El 2021, la gestora de capital privat Portobello Capital va adquirir el 45% de l'empresa. Aquesta acció es va traduir en una operació que va generar 270 milions d'euros.

Tot i l'altíssima competència, Condis ha sabut mantenir-se gràcies a la seva aposta per la innovació, la sostenibilitat i un model de franquícies eficient. Amb 688 establiments repartits principalment entre Catalunya i Madrid, Condis ha esdevingut un referent de distribució a Espanya.

➡️ Supermercats ➡️ Consum

Més notícies: