Muntatge fotogràfic entre un establiment de Bonpreu i una persona enfadada
CONSUM

Un client de Bonpreu esclata per l'origen d'un dels seus productes: ‘No compro més’

La nova polèmica del supermercat Bonpreu que posa en dubte la seva promesa d'oferir productes de proximitat

En ple apogeu dels productes locals, les grans cadenes de supermercats estan sota la lupa. Especialment cada vegada que els seus articles no compleixen amb les expectatives dels clients. Un client del supermercat Bonpreu no ha trigat a expressar el malestar després de descobrir l'origen d'un aliment que havia comprat. 

La denúncia d'aquest consumidor destaca una de les grans polèmiques del moment: la discrepància entre allò que es promet i allò que realment s'ofereix. Tot i els esforços de Bonpreu per vendre productes de proximitat, les queixes continuen. 

L'origen de les taronges al centre del debat 

El problema va començar quan aquest client va descobrir que les taronges que havia adquirit en un establiment Bonpreu provenien de Sud-àfrica. En un context en què cada cop més persones es decanten per productes de proximitat i KM0, aquesta mena de situacions genera indignació. La queixa va ser clara: "És necessari portar les taronges de Sud-àfrica amb l'horta que tenim al territori? Ja no en compraré més", va escriure. 

Bonpreu va respondre explicant que encara que busquen oferir productes locals, de vegades han de recórrer a altres orígens a causa de factors com el volum de producció o la temporada. Tot i això, aquest tipus d'explicacions no sembla ser suficient per als clients que esperaven un compromís més ferm amb la sostenibilitat i la proximitat. La frustració creix quan els consumidors perceben que les promeses sobre aquest tipus de productes no sempre es compleixen. 

La contradicció amb els valors de la marca 

L'incident ha posat de manifest una contradicció en els valors que Bonpreu sol promocionar. La cadena presumeix d'oferir productes de proximitat, amb un fort enfocament en la sostenibilitat i la reducció de la petjada de carboni. Tot i això, quan es fa necessari recórrer a productes importats, el missatge perd força. 

Imatge d'un supermercat de la firma Bonpreu on podeu veure l'espai des de l'exterior

Aquest incident deixa una pregunta a l'aire: és possible que les grans marques segueixin apostant per productes de proximitat sense sacrificar qualitat o varietat?

Sembla que el debat amb Bonpreu continuarà creixent a les xarxes socials, mentre els clients esperen respostes més clares del seu supermercat preferit. 

➡️ Supermercats ➡️ Consum

Més notícies: