Tanca una clínica dental de Sabadell sobtadament i deixa els tractaments sense acabar
La clínica ha deixat uns 150 clients amb el tractament a mitges i bona part ja havien abonat l'import total
Si per a alguns ja és un mal tràngol haver d'anar al dentista, pitjor es fa si vas, pagues i després no acaben el tractament. Això és el que els ha passat a 150 clients de la clínica Caredent de Sabadell que, sobtadament, han vist com el negoci tancava. Aquesta és una clínica que té sucursals a Barcelona i altres comunitats autònomes.
El mes de desembre passat una situació semblant va passar amb els centres d'estètica Ideal, que per motius econòmics van decidir tancar el centenar de centres que tenien a Espanya. D'aquesta manera, va deixar diversos clients sorpresos i amb el tractament per acabar i 600 llocs de treball esfumats.
En el cas de Caredent, molts d'aquests usuaris ja havien abonat la totalitat de l'import del tractament de sobte, s'han trobat a mitges. Tal com ha avançat el Diari Sabadell, sembla que la clínica Caredent de Barcelona assumirà els tractaments pendents dels afectats. No obstant això, és important saber com actuar davant de casos per evitar perdre els diners o el tractament.
Què fer si el meu tractament va quedar a mitges?
L'associació FACUA Catalunya - Consumidors en Acció explica que “l'empresa està obligada a complir els compromisos que va adquirir”. Per tant, en cas que no es porti a terme “haurà de reintegrar l'import dels tractaments o la part proporcional dels mateixos”.
Per això, des de l'associació recomanen que els afectats reclamin a l'empresa el compliment de les seves obligacions. A més, en cas que els tractaments haguessin estat finançats a través d'un banc vinculat al contracte signat, també cal presentar reclamació davant d'aquesta entitat. S'hi ha d'informar del cessament de l'activitat de l'empresa i, per aquest motiu, exigir la paralització del cobrament dels rebuts.
A més, també aconsellen “conservar tota la documentació relativa a pagaments o el contracte” i, alhora, reclamar l'historial clínic. D'aquesta manera, es podrà exigir la devolució dels diners en cas de no oferir-se finalment el tractament.
També, des de l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) recomanen presentar una reclamació davant dels serveis de consum. Aquesta ha de ser en relació amb els perjudicis que hagi pogut causar la no finalització del tractament o la pèrdua dels diners avançats. I, en cas de considerar haver patit una mala praxi, reclamar davant de les autoritats sanitàries de la comunitat autònoma.
Més notícies: