Barcelona, obligada a retirar 3 autobusos que Xavier Trias va comprar per 2,4 milions
TMB ha informat de la retirada de tres autobusos híbrids biarticulats que va comprar Xavier Trias per 2,4 milions d'euros
Barcelona era obligada a retirar de la circulació aquest dijous, 25 de gener, fins a tres autobusos. Així ho informava Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) en un comunicat de premsa.
L'empresa de transports ha explicat que s'ha optat per treure de la circulació aquests autobusos, de tipus híbrid biarticulat, els quals gairebé no es feien servir últimament, pel seu "alt consum en combustible".
Barcelona retira de la circulació tres autobusos
Barcelona ha retirat de la circulació aquest dijous, 25 de gener, fins a tres autobusos. Es tracta d'autobusos híbrids biarticulats, uns vehicles de fins a 24 metres de longitud que circulaven especialment a la línia H12 i que Xavier Trias va posar en circulació l'any 2013.
La retirada d'aquests es produeix, segons avançava el mitjà TotBarcelona, perquè aquests “no han tingut la fiabilitat que s'esperava en aquell moment”. Tot i que han deixat clar que “ja estan amortitzats”.
Un cost de 2,4 milions d'euros
Aquests autobusos, retirats aquest dijous, van ser comprats durant l'alcaldia de Xavier Trias l'any 2013. Aquests van generar un cost de fins a 2.400.000 milions d'euros per a l'Ajuntament de Barcelona, 800.000 per cada autobús.
Va ser Jaume Tintoré, aleshores director de bus de TMB, qui presentava aquest tipus d'autobusos. "Es tracta del primer vehicle d'aquestes dimensions dedicat al transport de viatgers que circula per l'Estat i un dels primers biarticulats híbrids en servei a Europa".
"L'aposta pels vehicles híbrids biarticulats situa Barcelona al capdavant de les ciutats del món en innovació aplicada al transport públic", informava.
La retirada s'ha produït també pel fet que el consum en combustible d'aquests autobusos els feien incompatibles actualment amb el procés de "transformació" en què ha remarcat que es troba l'empresa. TMB anirà reemplaçant a partir d'ara els vehicles que contaminen més per altres que generin menys emissions.
"Els dièsel s'estan substituint per vehicles menys contaminants, i cada cop més, amb zero emissions". Aquests autobusos, que darrerament no estaven sent molt utilitzats a Barcelona, també s'han anat retirant progressivament a diferents països europeus.
El maig del 2013, i després de només dos dies en circulació, un d'aquests autobusos trets de la circulació aquest dijous va presentar una avaria. La causa va ser atribuïda als "sofisticats sistemes de seguretat que han activat el fre amb la primera anomalia". Motiu pel qual no va poder circular durant més de deu hores.
Més notícies: